divendres, 12 de juny del 2015

VALORACIÓ FINAL

Abans de tancar aquest blog, volem dedicar una última entrada a la valoració final després d'haver realizat aquest treball.


El treball sobre l'observació dels éssers vius a l'aula ha estat una experiència que valorem molt positivament.


Hem fet una mirada enrere, quan nosaltres fèiem primària i cap de les dues havia tingut l'oportunitat de tenir éssers vius a l'aula per tal d'observar-los i fer un estudi d'aquests. Recordem un model molt tradicional fent ús del llibre i, no va ser fins més tard a la secundària, on vam tenir algunes classes més pràctiques on anàvem al laboratori.

Per tant, un cop realitzat aquest treball, hem pogut veure la importància de l'observació directa. Un treball d'observació indueix a la curiositat, aspecte que s'ha vist al llarg del nostre bloc i que és fonamental perquè els nens mai perdin la curiositat per saber coses.

A l'aula, el mestre ha de fomentar aquesta curiositat per tal que els nens es formulin preguntes i vagin més enllà d'una simple descripció o resposta única; ha d'haver-hi una cerca continuada sobre totes aquelles qüestions i/o inquietuds que vagin sorgint a mesura que avança el projecte.

No deixem de banda la imaginació del nens, ja que, aquesta, viatja per mons extraordinaris que ens poden arribar a sorprendre. 

La imaginació es pot treballar a partir de la representació; els alumnes han d'aprendre a exterioritzar les seves emocions i prendre consciència que la imaginació forma part de l'aprenentatge. Un exemple, com en el nostre cas, és imaginar com és una tortuga per dins, representar-ho i després contrastar-ho amb la realitat, ja que així els infants s'adonen de la realitat que els envolta i exterioritzen els seus pensaments, emocions, sentiments, etc.

La imaginació s'ha de treballar a les aules, deixant-la fluir ja que, sense imaginació, no hi ha creixement i, per tant, tampoc aprenentatge.

El mestre, també ha de fomentar a conversa i l'interacció dins l'aula per tal que tots els nens puguin aportar els seus coneixements o les seves idees, contrastar-les amb els altres, fer un intercanvi d'idees i crear un ambient on s'afavoreixi un aprenentatge significatiu.

Nosaltres, en el nostre bloc, hem intentat anar plasmant tots aquells dubtes que anaven sorgint a partir de converses que anàvem tenint.

Per tant, l'observació ha de tenir la intenció de generar expectatives, fer-se preguntes, intentar esbrinar i imaginar allò que no es veu i, també reflexionar per què dels fets. Són molts els conceptes que implica la paraula observació i que, nosaltres, a través del nostre bloc, hem intentat plasmar i transmetre. 


Per tal de concloure aquest petit projecte i per tant, per tancar el bloc, ens agradaria fer una petita reflexió sobre com ha anat i què em sentit.

Ha estat una experiència molts positiva perquè, com bé hem dit anteriorment, nosaltres no havíem tingut éssers vius a l'aula de petites, i el fet de conèixer que implica realment tenir un ésser viu, ens hem adonat de la importància que té conèixer un animal de tan a prop, treballant també el sentit de la responsabilitat, contrastant els coneixements previs amb els nous entre d'altres.

També, ens ha servit a nosaltres per conèixer les tortugues una mica més a fons.

Per tant, fent una conclusió final, podríem dir que ha estat un treball on hem pogut extreure moltes coses positives i, sobretot, que ens serviran per al nostre futur com a mestres!

Moltes gràcies i a reveure!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada